تبلیغات
shaghayegh sorkh - من از بیگانگان هرگز ننالم
shaghayegh sorkh
دلا غافل زسبحانی چه حاصل - اسیر نفس شیطانی چه حاصل



وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ


عَلَیْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ ...


در حالی که خداوند رحمان در قرآن کریم همه مسلمین و مومنان را به وحدت دعوت می فرماید و بسیاری از برادران اهل سنت ما به این مهم توجه دارند و اظهار علاقه و دوستی به اهل بیت پیامبر عظیم الشان اسلام می نمایند و در عمل این علاقه را ثابت کرده اند و بنده به چشم خویش در نقاط مختلف کشور این مسئله را مشاهده کرده ام، متاسفانه بعضی از روز نامه ها و افراد هستند که نا آگانه و شاید هم از باب رعایت دستور اربابان خویش در شیپور تفرقه میدمند و حتی از مسئله راه پیمایی اربعین هم می خواهند در این زمینه استفاده کنند.

به راستی باید از چه کسی نالید؟؟؟

 متن های زیر را با هم مقایسه می کنیم:

1 _ عشق به حضرت حسین(علیه السلام)، شیعه، سنی، مسلمان و حتی غیرمسلمان نمی‌شناسد. کاروانی از نخبگان و علمای اهل سنت راهی عراق شده‌اند و در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور دارند.
به گزارش تسنیم، کاروان نخبگان و علمای اهل سنت راهی سرزمین عراق شده تا در راهپیمایی بزرگ اربعین در راه نجف-کربلا حضور داشته باشند.
 
اقدام هوشمندانه جمعی از علمای اهل سنت ایران و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در جمع میلیونی شیعیان نشان می‌دهد که خبرسازی بسیاری از رسانه‌ها درباره اعتقادات ایشان و ارائه تصویری غیرواقعی از نوع مواجهه اهل سنت با اهل بیت پیامبر(ص)، دروغی بیش نیست.
 
گروهی از روحانیون و مردم شیعه اعضای کاروان «امت محمد» را همراهی می‌کنند.
 
کاروانیان «امت محمد» در طول مسیر راهپیمایی در موکب‌های مختلفی اسکان پیدا کردند. عکسی یادگاری در برابر موکب «فاطمه زهرا(س)» دردانه رسول رحمت.
 
در این کاروان بزرگان و علمایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان حضور دارند.
 
این کاروان به نزدیکی‌های کربلا رسیده است.


2 - به گزارش خبرگزاری دانشجو، «نمی‌دانم اصرار برایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است. جدای از آنکه چنین پیوندی از نظر تاریخی محل اشکال است و از منظرافزایش اختلاف میان شیعه و سنی هم عمل درستی نیست ... مشکل «ایرانیزه» کردن محرم و عاشورا به کنار، چند سالی است که شاهد به‌راه افتادن سنت رفتن پیاده به کربلا در اربعین شده‌ایم. سنتی که صداوسیمای‌ماهم اصرارو تبلیغات زیادی برای آن به‌راه انداخته‌اند وتلاش می‌شود تا هرچه بیشتر بر تعداد زوار اربعین افزوده شود.»
 
آنچه خواندید بخشی از اظهارنظر یک فرد غیرمسلمان و بهایی و یا بخشی از یادداشت یک رسانه‌ی ضد انقلابی با داعیه و پرچم مخالفت با اسلام نیست. این بخشی از یادداشت روزنامه‌ی اصلاح‌طلب قانون به قلم صادق زیباکلام است. روزنامه‌ای که ظاهرا هیچ ادعایی در مبارزه با نمادهای مذهبی مردم ایران ندارد اما روند طی شده در این نشریه نشان از «نفوذ» جریانی خطرناک و تجدیدنظرطلب در ارکان آن دارد.
 
نویسنده‌ی این روزنامه همصدا با وهابیون تکفیری تلاش دارد با وصل کردن شور حسینی مردم ایران به «حکومت صفوی»؛ اعتبار این شور و شعور عاشورایی را به زیر سوال برده و راهپیمایی بی‌نظیر اربعین را کاری بیهوده معرفی کند آنجا که می‌نویسد: «محرم و عاشورا از زمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد.» از طرفی این روزنامه با مغالطه‌ای کثیف، سعی می‌کند تا مراسم پرشکوه عاشورا و اربعین حسینی را اقدامی علیه اهل سنت تعریف کند تا بهانه‌ای برای ابراز بغض و کینه‌ نسبت به این مانور قدرت عظیم بیابد. در حالی که وصل کردن اهل سنت مخصوصا سنی‌های ایران به جنایتکاران خونخواری مانند یزید ملعون و معاویه، بی‌شک بزرگترین ظلمی است که می‌تواند درحق آنان صورت گیرد چراکه تاریخ نشان می‌دهد اهل سنت حقیقی که تقریبا قریب به اتفاق بدنه‌ی مذاهب چهارگانه‌ی ایشان را در برمی‌گیرد، اگر بیش از شیعیان به اهل بیت پیامبر (ص) مخصوصا سید و سرور جوانان بهشت امام حسین (علیه‌السلام)؛ عشق نورزند، قطعا عشقشان کمتر از شیعیان نیست.
 
نویسنده‌ی تجدیدنظرطلب و تندروی این روزنامه یا آنقدر ناآگاه است که نمی‌داند تعدادی از مدیحه سرایان حادثه‌ی عظیم و بی‌‎مانند کربلا، سنی مذهب بوده‌اند و یا ماموریت محول شده از سوی اتاق‌های فکر ناتوی فرهنگی، او را واداشته که همچون کبک سر به زیر برف کرده و خود را به ناآگاهی بزند. البته شکی نیست که نویسندگان و مسئولین این روزنامه‌ی هتاک به خود زحمت نخواهند داد که نگاهی به مانور عظیم اربعین بیندازند تا ببیند که چه تعداد از اهل سنت عراق و ایران و سایر کشورهای مسلمان، رنج این پیاده‌روی عظیم را به جان می‌خرند و فارغ از تفرقه‌افکنی ماموران قلم به مزد استکبار جهانی، جلوه‌ای از اتحاد حول محور اهل بیت پیامبر می‌آفرینند.
 
صفحات تاریخ سرشار است از خشم آمیخته به هراس طاغوتیان و دوستداران طاغوت از عزای حسین. عزایی که به گفته‌ی شهید مطهری، خون جوشان امام شهید آزادگان عالم را در رگ‌های جامعه به جوشش درآورده و آنان را در برابر ظلم‌پذیری و ذلت بیمه می‌کند. پس چرا نباید قلم به مزدان وابسته به نظام طاغوت به هراس بیفتند از جامعه‌ای که با هر قدم که در مسیر کربلا برمی‌دارد، درجه‌ای به شعور ذلت‌ناپذیریش افزوده می‌شود و جامعه‌ای که ذلت‌پذیر نباشد محیط مناسبی برای انگل‌های مزدور نظام سلطه نیست.
 
رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی البته ید طولایی در حمله به مقدسات مذهبی مردم ایران دارند. حافظه‌ی ملت ایران فراموش نخواهد کرد دوران سیاه دولت اصلاحات را که در میان هرج و مرج ایجاد شده توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای برخی هوای «راهپیمایی علیه خدا» به جرم «فتنه‌گر بودن خدا» را در سر می‌پروراندند و عده‌ای چنین تیتر می‌زدند که «کشته شدن امام حسین نتیجه‌ی طبیعی خشونت جدش رسول خدا در بدر و احد بوده است»!
 
گروهی از این جماعت معتقد بودند «امروز خدا در جامعه هیچ كاره است.»، عده‌ای «مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان» را «نماد عقب افتادگی» می‌نامیدند و برخی جوانانی که به مسجد می‌روند را «روانی» لقب می‌دادند.
 
اقدام شنیع و مشمئزکننده‌ی اخیر روزنامه‌ی قانون در توهین کم‌سابقه به عزاداری حسینی؛ اگرچه تاسف‌بار بوده و قلب و روح آزادگان جهان را به درد می‌آورد، اما از سوی دیگر افشا کننده‌ی ماهیت حقیقی تجدیدنظرطلبان پنهان شده در زیر نقاب اصلاح‌طلبی نیز هست تا افکار عمومی فراموش نکنند که این جماعت همان تفکری را نمایندگی می‌کنند که کمتر از دو دهه‌ی پیش، در قلب ام‌القرای جهان اسلام در روزنامه‌هایشان «تفكر شیعه گری را موجب انحطاط مملكت ما و مانعی برای دموكراسی» می‌دانستند. بنابراین عجیب نیست اگر اخلاف مزدور آنان نیز امروز از راهپیمایی غرورآفرین اربعین حسینی چنان به خشم بیایند که تصمیم بگیرند به هر نحو ممکن ذره‌ای از این شور الهی بکاهند. چرا که آنان بنابه اظهارات تئوریسین‌شان که سال‌هاست در آغوش روباه پیر جاخوش کرده عقیده دارند: «فرهنگ شهادت، خشونت آفرین است.»

3-

گروه معارف - رجانیوز: با اندکی تأمل در سیره و روش امام می‌توان یکی از اصلی‌ترین مفاهیم گفتمان امام یعنی تقابل اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را درک نمود. تقابل و مفاهیمی که شاید امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به بازخوانی آن باشد.
 
به گزارش رجانیوز، اسلامی که روزگاری امام از آن به نام اسلام آمریکایی یاد می‌نمود، نماد اسلامی بود که به قول امام، اسلام ابوسفیانی و اسلام اشرافی و به تعبیر رهبری اسلام سکولار نامیده می‌شد. بر خلاف اسلام ناب محمدی که نسبت به زندگی اجتماعی و سیاسی افراد بی‌تفاوت نیست، اسلام آمریکایی به قول رهبری اسلامی منزوی است. اسلامی که هیچ کاری به کار زندگی مردم ندارد؛ مردم را به یک عبادتی، به یک چیزی گوشه‌ مسجد یا گوشه‌ خانه‌ها فرامی‌خواند. اما هنوز مدتی از بیان این گفتمان نگذشته بود که طرح کلیدواژه «تشیع انگلیسی» و «تسنن انگلیسی»، تحولی در عرصه اندیشه سیاسی جمهوری اسلامی ایجاد کرد. تشیع انگلیسی در این مفهوم تشیعی است که بدل به بلندگوی انگلیس و آمریکا شده است و با حرکات خود موجب آتش‌افروزی میان برادران دنیای اسلام شده است. تشیعی که با توهین به مقدسات اهل سنت و افراطی‌گری‌های غرض‌ورزانه‌شان موجب فاصله گرفتن امت واحده از یکدیگر و شادی دشمنان دنیای اسلام شد. با این همه فتوا و سخنان هوشمندانه رهبر معظم انقلاب تا حد زیادی نفوذ این جریان و آتش افروزی‌های روز به روزشان را کنترل نمود اما هنوز هم دشمنان تشیع با طرح مباحثی بی‌پایه برای مشروعیت بخشی به افراطی‌گری‌های خود در تلاش‌اند تا رابطه اخوت اسلامی را کمرنگ کنند اما به لطف سیدالشهدا، راهپیمایی اربعین به رغم تلاش گسترده پیروان تشیع انگلیسی برای ایجاد فتنه، بدل به یکی از مظاهر اخوت و وحدت اسلامی گردید و تلاش‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه را ناکام گذاشت. حضور پرشور کاروان‌های اهل سنت در پیاده‌روی اربعین بدل به یکی از جلوه‌های ماندگار وحدت شد.
 
۸۰ کیلومتر به عشق سیدالشهدا!
 
در پیاده‌روی اربعین جمعی از علما و نخبگان اهل سنت در قالب کاروان «امت محمد(ص)» به کربلا اعزام شدند. هدف آنها حضور در راهپیمایی عظیم اربعین و زیارت مشاهد مشرفه اهل بیت رسول الله(ص) بود. آدم آسوبار از علمای اهل سنت و امام جمعه مسجد امام رضا(ع) در روستای بمباسری چابهار یکی از اهالی این کاروان بود. وی علت حضورش در راهپیمایی اربعین را اینگونه توصیف کرد: انگیزه ما زیارت اولاد رسول‌الله(ص) بود تا در عتبات عالیات کنار بندگان صالح و نیک پروردگار دعا کنیم و حاجات‌مان را بگیریم. حضور اهل سنت در راهپیمایی اربعین یک انگیزه و علت مشخص دارد که آن محبت اهل بیت رسول‌الله(ص) است. ۸۰ کیلومتر پیاده راه رفتیم که بی‌سابقه بود. مردم روستا و اطرافیان از من پرسیدند که چطور این راه را رفته‌ام؟ اما من این ۸۰ کیلومتر را اصلاً حس نکردم چون به عشق زیارت اهل بیت(ع) قدم برداشتم. با محبت اهل بیت(ع) دیگر کسی احساس خستگی نمی‌کند. آسوبار در پایان تصریح کرد: حضور کاروان امت محمد(ص) در راهپیمایی اربعین یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسب برای نمایش وحدت مسلمانان بود که الحمدلله از این فرصت به درستی استفاده شد. شیعیان عراق از دیدن ما بسیار تعجب کردند اما وقتی با آنها صحبت کردیم بسیار خوشحال شدند که فهمیدند محبت اهل بیت(ع) در دل اهل سنت نیز وجود دارد.
 
دعا می‌کردم تا از دنیا نرفته‌ام امام حسین را زیارت کنم!
 
محمدکریم امامپور، از اهالی اهل سنت استان گلستان است که در کاروان اهل سنت ایران در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کرد. وی در خصوص زیارت امام حسین این چنین گفت: «به لطف خدا تا حالا ۶ بار مکه رفته‌ام و هر سال دوبار به زیارت امام رضا می‌روم، اما چند سال بود که دائم در فکر این بودم و دائم دعا می‌کردم که تا از این دنیا نرفته‌ام حرم امام حسین را بببینم و به زیارتش بروم. بسیار به امام حسین علاقه دارم. همیشه این آرزو را در خانه تکرار می‌کردم و می‌گفتم کاش در عراق جنگ نبود و کاش در عراق صلح می‌شد و می‌توانستم به زیارت امام حسین بروم. تا اینکه چند وقت پیش دامادم گفت اگر می‌خواهی کربلا بروی اسمت را بنویسم. خواست خدا بود که توانستم به زیارت امام حسین بروم. زیارت عالی بود. اصلاً نمی‌توانم برایتان توصیف کنم. همه اعضای کاروان هم خوشحال بودند. ابتدا به نجف و حرم حضرت علی رفتیم؛ یک شب در نجف بودیم بعد از زیارت حضرت علی پیاده‌روی به طرف کربلا را شروع کردیم. ۸۰ کیلومتر تا کربلا را پیاده رفتیم. در مسیر مسجدی به نام امام رضا ساخته بودند یک شب در آنجا استراحت کردیم. تعدادی از اهل سنت عراق را هم در طول مسیر دیدیم. آنها هم خیلی خوشحال بودند که اهل سنت ایران نیز در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند. همه خیلی استقبال گرمی از ما داشتند و شیعه و سنی خوشحال بودند از اینکه کاروانی از اهل سنت ایران هم در اربعین شرکت کرده‌اند. پذیرایی در طول مسیر طوری بود که ما حتی از خانواده خود هم این همه محبت را ندیده بودیم. پیر و جوان همه به سوی حرم حرکت می‌کردند. برایم بسیار جالب بود که یکی از زائران گوسفندی را نذر کرده بود که با خود به حرم ببرد و در آنجا قربانی کند، اما در طول مسیر راه‌پیمایی نه ریسمانی به گردن این گوسفند بود و نه نیاز به هدایت داشت و خود راهش را پیش گرفته بود و می‌رفت.
 
عشق امام حسین(ع) افتخار بزرگی است
 
یکی دیگر از اهل تسنن که به زیارت امام حسین(ع) مشرف شد و صحبت‌های جالبی در این خصوص داشت، مولوی عبدالرحیم رئیسی از استان سیستان و بلوچستان بود. وی در خصوص این زیارت و پیاده‌روی اربعین این چنین گفت: «خدا در قرآن فرموده «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا موده فی القربی». ما لزوم اظهار دوستی با اهل بیت را از قرآن یاد گرفتیم. این چیزیست که پیامبر به ما یاد داده است. چه اهل سنت باشیم چه تشیع در محبت اهل بیت فرقی نداریم.
 
حدیثی داریم از "ترمذی" که یکی از کتب معتبر اهل سنت است در جلد ۲ صفحه۲۹۱ که پیامبر در شان امام حسین فرموده: «حسین منی و انا من حسین» ما چه شیعه و چه سنی گوش به فرمان پیامبریم و ایشان می‌فرماید حسین از من است و من از حسین همچنین می‌فرماید «احب الله من احب حسینا». خدا دوست دارد هر آن کس که حسین را دوست داشته باشد. دوستی حسین دوستی خداست و دوستی پیامبر و قران و اسلام.
 
اما در بحث زیارت، زیارت امام حسین از بزرگ‌ترین سعادت‌هاست. ما زیارت امام حسین را انجام می‌دهیم و برای زیارت ایشان پیاده‌روی می‌کنیم. وی همچنین در خصوص اثر زیارت امام حسین اینگونه گفت: «باعث اصلاح نفس می‌شود. اصلاح نفسی که منجر به اصلاح جامعه اسلامی شود. ما باید الگویی برای جامعه شویم و برگردیم. وقتی یک فرد به زیارت امام حسین می رود و بر می‌گردد با بقیه فرق دارد. آن زیارت روحش را پاک می‌کند. او باید الگویی از اهل بیت بگیرد و برگردد و برای جامعه الگویی از اهل بیت باشد و کسی باشد که واقعاً حق زیارت را ادا کند.»
 
یکی از فرصت‌هایی که این اجتماع بزرگ بوجود می‌آورد، فرصتی برای تقویت وحدت بین مسلمین جهان است. میلیون‌ها نفری که از تشیع و اهل سنت و همه عاشقان اهل بیتند که به آنجا می‌روند. از ملیت‌ها و مذاهب مختلف و رنگ‌ها و نسل‌های مختلف که همه هم به عشق اهل بیت و امام حسین است، بیانگر این آیه است: «و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» خداوند می‌فرماید ریسمان الهی را چنگ زنید و متفرق نشوید. پس ما داریم با این زیارت اتحاد و انسجام خود را نشان می‌دهیم.





نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 12 آذر 1394 توسط جاوید س
درباره وبلاگ

جستجو

آرشيو مطالب

آخرين مطالب

نويسندگان

پيوند ها

پيوندهاي روزانه

ابر برچسب ها

آمار سايت


شرکت فنی مهندسی آب سازه ابرار